"Allt är möjligt"-koppen

 
Hösten 2008 lämnade jag arbete, familj och vänner i Sverige och gav mig av (i princip utan pengar) till Centralamerika för att uppfylla min dröm: att resa runt på obestämd tid i Latinolandet. Jag vågade språnget, jag slängde mig ut i världen och allt löste sig på vägen. Jag upplevde ett riktigt äventyr.
 
Den här fina koppen har jag fått skickad till mig i Sverige från min vän Rafa i Guatemala. Han har designat den själv med ett foto från staden Antigua, där vi lärde känna varandra. Rafa hade "Todo es posible" som motto - allt är möjligt. Han gav ett bokmärke till mig då med den texten som jag fortfarande har kvar, och nu den här koppen.
 
Den är en av mina käraste ägodelar, för den symboliserar så mycktet av min resa och även kärlek och omtänksamhet från vänner.
 
Perfekt start på dagen.
 
Allt är möjligt!
 
 
Haciendo alfombras. Färgglada gatumattor inför påskfirandet.
 
Procession vid påsken.
 
Typiskt Antigua. Kullerstensgata med vulkaner och tuktuk.
 
Innergården där jag bodde.
 
Victor och Rafa tävlar i triathlon.
 
Marknaden i Antigua.
 
Nyår 2008/2009 med en kompis.
 
Typisk buss.
 
Båttur en tidig morgon i Monterrico.
 
Guatemala är vulkanernas land.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0