Jag, ikväll

 
Ser på en dokumentär om Antony and the Johnsons och hans show, som beskrivs som "ett utforskande av identitet, könstillhörighet, förändring och frigörelse". I dokumentären intervjuas de transexuella /kvinnor/ som medverkar i föreställningen. Jag blir så imponerad och berörd av dem! Att de vågar sticka ut, att de vågar vara sanna. Det kräver MOD. En av dem berättade att hon under 80-talet förlorade sina 15 närmaste vänner i aids (!!!). Så otroligt tragiskt...
 
Imorgon ska jag träffa min älskade igen... Det är tufft att vara ifrån honom, men om en månad kommer han hem till mig igen. Jag är så glad att jag träffat honom. Vårat första år tillsammans har varit långt ifrån lätt... vi har tagit oss igenom många stora prövningar... men byggt en stark vänskap och växt med varandra i kärlek på vägen.
 
Vi har verkligen förändrat varandras liv.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0