När jag gjorde en "Britney"

Jag tycker att hår ofta är symboliskt för förändring och olika frisyrer kan säga en del om personen som bär dem. För egen del var jag länge tjejen med långt, glansigt mörkbrunt hår. Förutom en tidstypisk page när jag gick i sjuan, har mitt hår oftast varit långt.
 
När jag var i Nicaragua 2010 hade jag färgat håret svart, och det nådde en bit nedanför brösten. Men under den sista månaden där så gjorde jag en "Britney" och gick i frustration och protest mot de kvinnoideal som rådde där loss med kökssaxen och klippte av det (säkert 4 dm). Lite i samband med mitt personliga, inre breakdown. Jag ville desperat bli av med det gamla.
 
Åter i Sverige var jag inte längre rädd att ändra frisyr och under de senaste åren har det varit rött, svart, brunt, guldorgange, mohawk och Victoria Beckham-page, bland annat. Just nu håller jag på att spara ut det igen och det är nåt mellanting... Känner mig lite vingklippt, men det är början på nåt nytt!
 
Vad tänker ni om hår?
 
Långa bruna...
 
Korta svarta pagen. 
 
Rött

Rihanna-frillan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0