Taormina, Italien

 
Under tiden då jag arbetade med språkresor lärde jag mig massor om olika platser i världen. En plats som jag verkligen fick upp ögonen för var Taormina, en stad som ligger på ön Sicilien i södra Italien. Jag hade en hel del kontakt med en tjej som åkt till Taormina på en språkkurs och sedan blivit kvar, blivit tillsammans med en italienare och fått jobb på ett yogacenter. Jag blev så inspirerad av henne! Läs hennes reseberättelse här.
 
Så nu när det går trögt med jobbsökandet, har jag börjat fundera på en språkkurs... :)
 
 ♥
 
 


Kommentarer
Emma

Hej!
Det är helt sjukt vad världen är liten! Jag hittade din blogg genom att googla "blogg, panikångest" (jag har själv panikångest och behövde lite pepp!), har läst lite och tycker du skriver härligt och inspirerande! Nu hittade jag precis inlägget om Taormina i Italien, och det schvungade till i magen när jag såg rubriken! Jag har själv bott där i fem månader, var faktiskt där samtidigt som Sigrid som du skriver om. Kan verkligen rekommendera dig att åka dit, det är en fantastisk plats där man inte kan annat än att vara glad!
Var bara tvungen att berätta :)
Ha det fint!
Emma

Svar: Hej Emma! Där ser man, vad roligt! :) Älskar sånna "sammanträffanden"!!! Vad roligt att du hittade mig den vägen... Hoppas att du fick till dig något tröstande och stärkande från det jag skrivit, det är iaf min stora förhoppning! Vad underbart att du varit i Taormina! Och samtidigt som Sigrid - wow! :) Åh, jag kanske ska dit ändå? :) Stor kram! Hoppas vi hörs igen!
SOFIES BLOGG

2013-03-14 @ 18:25:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0