...no se sabe lo que se tiene, hasta que se pierde.

Få saker gör mig så glad som att dansa. Merengue och salsa lärde jag mig i tonåren på chilenska vänners fester. Sen när jag bodde i Antigua, Guatemala tog jag fem salsalektioner i veckan och lärde mig tekniken i "salsa puertorican & LA-style". I Nicaragua introducerades jag för bachatan. Den finns precis överallt där (varje apotek har feta högtalare riktade ut mot gatan) och trots att texterna oftast är väldigt könsstereotypa och "machista" - ibland rent kvinnoförnedrande - har jag svårt att inte älska den här musiken... Det är ett dilemma. :)
 
Nu när jag håller på att skapa mitt drömliv, så vill jag definitivt ha med dans på ett hörn, så i vår tänkte jag gå en bachatakurs på SalsaAkademien. Ser fram emot det!

Här få ni ett smakprov:
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0