Energiboosters

 
Idag har jag en seg och energilös dag, det känns som att min värld står stilla. Jag vet av erfarenhet att när jag har sånna dagar så är det bra att ta tag i saker. För då känner jag mig inte helt inkompetent längre. Jag har uträttat. Jag är på spåret igen. Ingenting blir bättre av att tycka synd om mig själv (för att jag är arbetslös, till exempel).
 
Saker jag kan ta tag i:
  • diska diskberget
  • plocka i ordning i lägenheten
  • kanske till och med dammsuga
  • göra en riktigt god och nyttig frukost
  • göra gröna smoothies
  • svara på mail jag ignorerat
  • ringa farmor
  • söka jobb
Så nu ska jag göra det!
 
 
Champinjonomelett med färskpressad apelsinjuice, grön smoothie,
myntate och linfröknäcke med avokado och groddar. Yummie!

 


Kommentarer
Anna B

Bra inlägg! Jag är också energifattig trots att jag så innerligt vet att jag verkligen skulle behöva ta tag i en hel del i hemmet. Det är så svårt att komma till skott men du har rätt i att det är bara att börja sätta igång så brukar det rulla på och så känns det bättre att ta itu med saker och ting och få saker och ting gjorda... Jag är också arbetssökande i dagsläget och jag tror bla att den ovisshet det innebär gör mig energifattig

Svar: Tack Anna! :) Jag läste en bra artikel en gång där det stod "Om du väntar på att få energi innan du gör något, då kan du vänta för evigt. Man får energi av att börja göra saker". Det fastnade verkligen hos mig, och jag har märkt att det är så. Det är bara att ta sig över den där tröskeln (vilket inte är så "bara" vissa dagar). Det här med att vara arbetssökande är verkligen en utmaning!
SOFIES BLOGG

2013-01-29 @ 00:10:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0