Definition: kärlekskrigare

 
Jag känner att det är dags att förklara för alla som undrar - vad är en kärlekskrigare?
 
Det som gör att jag ser mig som en kärlekskrigare, är att jag pga mina erfarenheter har blivit övertygad om att meningen med allt är kärlek. Anledningen till att jag finns i det här livet, på den här jorden, är att jag ska träna på att älska - livet, naturen, andra människor, mina omständigheter och inte minst - mig själv.
 
Där andra krigar med vapen och våld, väljer jag att kriga med kärlek och kommunikation.
 
Den här övertygelsen ger mig styrka. Den här övertygelsen genomsyrar alla mina val.
 
Det var när jag befann på min egen mörkaste, kallaste botten, och frågade mig "Vad är meningen med allt det här? Varför ska jag leva?" som svaret kom till mig. Välj kärlek. Så enkelt, men samtidigt så otroligt kraftfullt. Kärlek ger läkande som ingenting annat.
 
Välj att se kärlek där andra ser hat.
 
Välj att se den kärlek som finns överallt omkring dig.
 
 
Viktigt att tillägga är att kärlekskrigare ofta behöver värna om sina gränser, att inte vara naiva, hålla sig jordade och inte leva för mycket i fantasin, samt lära sig att slappna av och ta livet med en klackspark ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0