Ta chansen nu Arbetsmarknaden!

Hej min framtida arbetsgivare,
 
Jag är högskoleutbildad journalist och etnolog, med fem års arbetserfarenhet  inom informationsområdet sedan examen 2008 (14 års arbetserfarenhet totalt). Jag har arbetat utomlands, ägnat mig åt ideellt arbete samt innehaft styrelseuppdrag. Jag är kunnig i bland annat mänskliga rättigheter, HBT-frågor, SRHR-frågor (sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter), normkritiska maktperspektiv, rasism och diskriminering, psykisk ohälsa och missbruk, samt fattigdomsfrågor (utbildning, hiv/aids, kvinnligt företagande, hunger, katastrofer). Man kan säga att jag är mångfalds- och PK-certifierad. Jag använder gärna hen och en, istället för hon/han och man.

Jag är van att skriva för webben och att arbeta med webbpublicering och layout. Jag har känsla för bilder och bildspråk och är en duktig fotograf och bildredigerare. Jag är van att arbeta med sociala medier och bloggar som verktyg. Jag formulerar mig tydligt och lättsamt i både svenska och engelska, och är van att skriva målgruppsanpassat. Jag pratar och skriver även flytande spanska (har arbetat i Latinamerika).

I mina tidigare arbeten har jag ofta blivit utsedd till ledare i olika former, en roll som jag trivs i och fått mycket uppskattning för. Jag har t.ex. som kassaledare på Ica Maxi ansvarat för att leda, utbilda och motivera 120 kassörer. Jag har även varit ansvarig för volontärer i andra tjänster jag haft, som när jag var projektledare för ActionAids kampanjarbete på tre olika musikfestivaler i Sverige. 

Förutom det så är jag bra på att sjunga, en duktig tecknare, dansar flera olika latinska danser och gillar yoga, simning, boxning och löpning. Min favoritförfattare är Paulo Coelho och min favoritkonstnär Frida Kahlo. Jag har ett genuint intresse för personlig utveckling och har gått i terapi för fördjupad självinsikt och självkännedom.

Jag är en obotlig optimist och är bra på att uppmuntra och peppa människor omkring mig. Jag drivs av att göra en livsgärning som ger bra karma, snarare än av pengar (även fast pengar är jävligt nice ändå). Det är viktigt för mig med en arbetsmiljö som främjar utveckling, ger frihet under ansvar och tillvaratar de anställdas kompetenser. Något annat som jag värdesätter är öppen kommunikation och en platt organisation.

I framtiden kan jag tänka mig att arbeta med personalutveckling, kanske som coach eller terapeut. Författare skulle inte vara så pjåkigt det heller. Eller så kommer jag lägga alla mina värderingar åt sidan och bli hemmafru.

Jag innehar B-körkort sedan 2004.

'Nuff said.

När ses vi?

Kärlek
/S
 
~
 
Arbetsintyg från min förra arbetsgivare:

Sofie Karlström, 850115
Arbetsintyg

Sofie Karlström har under sin projektanställning hos oss presterat så väl att vi utan tvekan kommer att återkomma till henne med erbjudande om anställning den dagen nya behov uppstår.

Sofie har visat upp en grym vinnarskalle i det vardagliga arbetet och jagat och jagat och fångat in och fångat in. Med samordningen av intervjupersoner till fokusgrupper som huvuduppgift skapade hon en trygg plattform för oss att arbeta med i den studie vi tillsammans ledde.

Hon har också bidragit väldigt mycket till analysen av studien, med sin sympatiska karaktär och sina intelligenta tankebanor. Hon har varit varm, rolig, seriös och helt enkelt ett ess på alla sätt.

Carlos Rojas / vd
Miklo Mångfald AB
121217



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0