Udda jobb, roliga erfarenheter

Kom bara och tänka på några udda jobb jag haft under åren...
 
  • Ett av mina första jobb var att gå fram och tillbaka mellan Plattan och Hötorget i Stockholm och göra reklam för Wedins Skor. Iklädd en björndräkt. Mitt i sommaren. Fy fan vad det var varmt! Och som jag dansade med pundarna på Plattan... :)
  • När jag var tonåring hade jag några vänner som jobbade för Medborgarskolan som då hade ett event inför jul. Jag gick dit för att hälsa på mina vänner, och upptäckte då att kön till ansiktsmålningen som de hade var otroligt lång och att många barn och föräldrar stod och suckade. Jag erbjöd mig då att hoppa in och hjälpa till - och blev sen anställd som ansiktsmålare! Sommaren därpå höll jag i en hel veckas kurs i ansiktsmålning för barn.
  • När jag pluggade i Spanien när jag var 19 år gick jag och min kompis Ingrid till en optiker för att titta på färglinser - och blev erbjudna modelljobb. Samma kväll kom vi tillbaka till butiken efter stängning och ägaren tog några bilder på oss med upphetsad andning och gubbäckelblick. Som tack fick vi varsitt par färglinser.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0