Var går gränsen?

Som så många gånger förut har den här frågan kommit emellan mig och mitt bloggande. Å ena sidan vurmar jag för privatliv och integritet, å andra sidan anser jag att det skrivna inte blir intressant och avgörande såvida det inte går under huden - både på mig som skriver och på er som läser.
 
Jag ser många fördelar med total öppenhet när det gäller saker vi människor går igenom. Det som inte är riktigt rumsrent. För om vi alla bara var öppna så skulle vi ju snabbt inse att alla fightar sina egna krig och att vi är långt ifrån ensamma med de krig vi själva för. Och då skulle livet bli några snäpp lättare på en gång.
 
Samtidigt ska man vara professionell och unvika att bli sårbar på ett sätt som kan drabba en, och utnyttjas.
 
Svår balansgång det där. Hjärnan säger en sak och hjärtat en annan, som vanligt.
 
Vad tänker ni?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0