Livet leker och det är påsk

 
Livet har verkligen sprungit på de sista veckorna. Min pojkvän har kommit hem efter att ha varit borta i tre månader, så nu är jag sambo igen. För en känslomänniska som jag innebär det en invasion av starka känslor som jag behöver stå i och deala med. Växtvärk, minst sagt!
 
Dessutom har jag och Jörn trappat upp arbetet med Omställning Jordbro, och haft möten med Miljöverkstan här i Jordbro samt med projektledare på kommunen för samarbete. Och det ser ljust ut! Redan i maj kommer vi att dra igång arbetet för ett grönare och mer hållbart Jordbro! Det känns meningsfullt och rätt.
 
I veckan träffade jag kopplat till Omställning Jordbro Sophy Elevall - en otroligt inspirerande person med starkt miljöengagemang. Hon är med på båten och kommer att vara en av våra första föreläsare i maj.
 
Förutom det har en idé jag haft en längre tid fått fäste. Ett frö har blivit sått och kan eventuellt växa sig till en anställning. Och samtidigt fick jag igår två jobberbjudanden till min mejl!
 
Jag har haft på känn att det varit på väg. De senaste veckorna har jag vaknat mellan sex och sju på morgonen med  en fantastisk känsla av klarhet och energi. Jag har också mediterat varje dag i två veckor, vilket lett till bättre koncentration och avspänning i kroppen.
 
Jag känner att jag är på rätt väg och den känslan är underbar!
 
Igår var jag också ute och dansade. Finns nog inget bättre lyckopiller än det. :)
 
 


Kommentarer
Anna B

Stort grattis!! :-)

Svar: Tack! :) Har lite dåligt samvete för att jag inte skriver så mycket i bloggen just nu, men det kommer nog att ändras snart. Har behövt vara lite för mig själv bara. Glad att du finns kvar. Stor kram!
SOFIES BLOGG

2013-03-31 @ 10:16:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0