Vad ska det bli av mig?

Just nu är jag som ni kanske vet arbetssökande och jag söker främst jobb som informatör, kommunikatör och projektledare. Men det är en trög bransch just nu och det finns mycket annat som jag är bra på och skulle kunna tänka mig att jobba med.
 
Några möjliga Sofie-yrken:
  • författare
  • konstnär
  • sångerska
  • skribent
  • socionom/behandlingsterapeut
  • psykolog
  • coach
  • sjuksköterska
  • barnmorska
  • föreläsare
  • personalvetare
  • forskare
  • etnolog
  • utredare
  • turistguide
  • tolk
  • lärare
  • pedagog
  • inredare/feng shui-konsult
  • yoga-/mindfulnesslärare
  • socialt arbete
  • mänskliga rättigheter
  • layoutare
  • webbredaktör
Ja, listan kan göras mycket längre än så! Undrar vilken väg jag kommer att välja? Ska jag sadla om och plugga till något helt nytt? Känner att det skulle vara väldigt skönt att ha ett konkret och tydligt yrke, som t.ex. sjuksköterska.
 
Hmm.
 
 
Jag säger som Laleh: Vad ska det bli av mig? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0