Black Stallion och hästdrömmen

 
Kommer ni ihåg tv-serien om Svarta Hingsten som gick på 90-talet? Jag minns att jag tittade mycket på den... Och så älskade jag ju hästar också.
 
När jag var liten bytte min familj hem en gång på semestern med en familj som hade en gård, där det fanns en häst som jag fick ta hand om. Det var verkligen Drömmen... Att få prova på att vara hästägare.
 
Jag började rida när jag var 6 år gammal och red tills jag var 16-17 år. Jag var skötare och medryttare och åkte på ridläger några somrar. Red bland annat en häst som hette Diana, som jag red cowboy-style. Sen tog andra intressen över, tyvärr. Jag saknar verkligen den mäktiga känslan jag får av att rida, samspelet mellan människa och djur, lugnet när jag står och sköter om en häst och friheten att galoppera fram över ett öppet fält. Hästar är verkligen magiska varelser.
 
"If you wanna believe in magic... in beauty... in friendship... and freedom... Believe in the Black Stallion."
 
:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0