Pedregalejo, Málaga, Spanien

 
Jag har alltid älskat att resa och uppleva nya platser. För mig finns det något helt magiskt och oslagbart med det. När jag var 19 år bestämde jag mig helt spontant för att åka iväg på en fyra månaders språkkurs i Málaga i södra Spanien. Det har jag inte ångrat en sekund. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet... Språket, klimatet, tiderna, siestan, sangrian, vinet, paellan, det sociala livet, Almodóvarfilmerna, Penélope Cruz, de billiga, snygga kläderna och flamencomusiken är bara några av alla de saker jag älskar med Spanien!
 
Jag har nu varit i Spanien över 15 gånger. Förutom Málaga har jag varit en hel del i Madrid och Barcelona, samt Cádiz, Valencia, Alicante, Nerja, Granada och hela Costa del Sol. År 2011-2012 var jag ansvarig för alla spanska skolor på ett språkkursföretag i Stockholm. Så undrar ni något om Spanien kan jag alltså vara rätt person att fråga. ;)
 
Min absoluta favoritplats i Spanien är området Pedregalejo som ligger längs med havet öster om Málaga centrum. Här finns en riktigt mysig och bohemisk strandpromenad med barer, caféer och seafood-restauranter, och hus i alla möjliga glada färger. Solnedgångarna här är så vackra att jag inte finner ord... Jag älskar lugnet jag känner när jag sitter på min favoritpir i den varma skymningen och blickar ut över havet och alla lampor som strålar längst med kusten.
 
Drömmen är att ha ett hus här.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0