Some days our job is simply to show up and breathe

All heder åt positivt tänkande och hurtiga personlig-utveckling-affirmationer. "Det är inte hur man har det, utan hur man tar det" osv. Jag älskar ju sånt, det har hjälpt mig mycket, men ibland... ibland så känns det bara så ihåligt och verklighetsfrånvänt.
 
Då känner jag bara "Fuck you och era perfekta jävla sönderyogade leenden! FUCK YOU!!!". Så jävla skönt att bara ge dem fingret (i tanken åtminstone). Klarar inte av skitnödigt "perfekta" människor. Jag vill bara ruska om dem och be dem skrika ut sin frustration, be dem bryta ihop och vråla med snor rinnandes från näsan hur jävla förbannat trötta de är på att behöva vara så jävla kloka, mogna, starka och korrekta hela jävla tiden.
 
För så känner jag, titt som tätt...
 
Vi kan inte blunda för vad det innebär att vara människa. Vi kan inte förneka känslor hos oss själva som är mänskliga. Det är där jag tror många sökande människor hamnar fel och börjar må dåligt av all positivitet, istället för bra.
 
Som idag till exempel. Idag har jag en sån där dag när svåra, avgörande beslut som jag måste ta gör ont i magen, bröstet, hjärtat och huvudet - ja, fan överallt gör det ont... och jag har gråtit tills det smakar barndom i munnen. Hjärnan säger "gå" och hjärtat säger "stanna", de sliter i varsin arm och jag känner att jag snart går itu.
 
För jag vill inte lämna. Jag vill inte vara ensam. Jag vill inte behöva vara så där äckligt stark igen.
 
Det här är också vad det innebär att vara människa, och jag förespråkar att vara människa, med allt vad det innebär... för det känns sunt. Sunt och rätt. Och modigt.
 
 
Nu ska jag ta ett långt varmt bad och ta hand om mig själv bättre än någon annan någonsin skulle kunna ta hand om mig, för att det är mitt jobb. Jag ska hålla om mig själv, säga att allt jag känner är okej, att jag är en riktig kämpe och jag ska vara stolt över mig själv bara för det faktum att jag finns till.


Kommentarer
Charlotta

Du har all rätt i världen att vara människa. Precis som jag o alla andra. Ibland är det bara så jobbigt att vara just det!

2013-02-09 @ 16:55:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0