Total urladdning

Kom precis hem från mötet med min självhjälpsgrupp. Riktigt starkt möte idag. Det var en sak som hände innan mötet officiellt startade som jag gick igång på. Jag uppfattade att en person i gruppen blev negligerad och avkortad (härskarteknik), och jag reagerade med en enorm ilska. Den var så stark att jag blev rädd. När det var min tur att dela gick hjärtat i 180, min andning var högst upp i lungorna och händerna skakade. Jag hade svårt att prata. Men jag delade det jag kände, vilket ledde till att ilskan och sorgen kom ut tillsammans med en gråt som satt som en fet jävla klump i halsen.
 
De andra i gruppen sa efteråt att de tyckte att jag var jättemodig som delade det jag kände, och att de kände igen sig i det jag sagt. En äldre man sa: "Du berättade om mig, ordagrant" och frågade om han fick ge mig en kram. Det fick han.
 
Puh. Vilken urladdning.
 
Nu är jag helt mör.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0