Vänskap som räddaren i nöden

 
Soft start på veckan. Sitter i soffan hos en kompis i Huvudsta, äter blåbärsmuffins och ska söka jobb. Min kära vän är författare på deltid och jobbar just nu på en låttext till en jazzsångerska. Hon är så duktig! Vi lyssnar på hennes Spotify-fynd, r&b-sångaren Robert Glasper (hans låt med Erykah Badu är grym!) och har det allmänt mysigt.
 
Förra veckan var turbulent på relationsfronten och handlade mycket om att våga vara ärlig, sätta gränser och lösa konflikter. Både i en vänskap, med en familjemedlem och i mitt förhållande. Jag är glad att jag kommit så långt i att överhuvudtaget kunna veta vad jag känner, och sen kunna kommunicera det till någon annan. Det är en sån lättnad och styrka!
 
I lördags eftermiddag la jag mig som ni vet i badet för att bara rå om mig själv. Messade två vänner att jag var ett vrak - varpå de kom och räddade mig! Så himla uppskattat. En av dem har precis tagit körkort och de hade lånat en bil. Så jag fick uppleva hennes jungfrufärd plus en riktig myskväll med god middag (aubergine- och tomatpytt med ris), Melodifestivalen och QX-galan hemma hos dem.
 
Sen har jag hängt här hela helgen. Igår blev det sushilunch, en riktigt saftig morotskaka till fikat och krämig tomatsoppa med vitlöksbröd till middag. Kvällen avslutades med feel good filmen Easy A, kan rekommendera den. Top notch räddning. Är så glad att jag har sånna vänner.
 
Sökte ett jobb igår som har med psykisk hälsa att göra, som jag verkligen vill ha! Så håll tummarna för mig. ;)
 


Kommentarer
Deltidsförfattaren

och vi är glada att vi har dig som vän :-)

Svar: Tur! <3 :)
SOFIES BLOGG

2013-02-13 @ 13:26:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0