100% naturliga hygien- och skönhetsprodukter tack!

 
 
Allt eftersom jag mår bättre och får mer energi, så börjar jag intressera mig för nya delar av mitt välmående. En sak som jag börjat tänka på är hur mycket kemikalier och onaturliga ämnen jag får i mig dagligen genom mat och genom de produkter som jag använder. Inte bra för min kropp, inte bra för naturen. Ska ändras, med andra ord.
 
Följande produkter vill jag byta ut till 100% naturella:
  • shampoo (om jag ens ska använda shampoo)
  • balsam
  • duschkräm
  • body scrub
  • hudlotion
  • ansiktsrengöring
  • ansiktskräm
  • deo
  • smink
Presentkortet på 500 kr på BodyShop som jag fick i födelsedagspresent för några veckor sen blir en bra start!

Har ni några tips?

För er som vill leva kemikaliefritt hittade jag den här hemsidan: No 'Poo.



Kommentarer
Josie

Härlig inställning tycker jag. Skulle vilja göra detsamma. Älskar förövrigt BodyShops produkter, tycker de är grymma och de doftar förj*vla gott!

Svar: ja det kan man självklart göra, tycker sådant är riktigt kul. Tack och tack, och detsamma till dig :) Kram!

Svar: Ja, det känns så rätt och hälsosamt. :) Yes, BodyShop har bra grejer. Kommer bli svårt att välja body butter doft... ;) Kram!
SOFIES BLOGG

2013-01-31 @ 14:12:18
URL: http://thejosie.blogg.se
Mia

Hej hej! Råkade ramla in här av en slump.. jag är hudterapeut och har därför lite koll på produkter och ingredienser och måste tyvärr säga att body shop är lite av en besvikelse. De utger sig för att vara så himla rena och naturliga men kollar man innehållsförteckningen innehåller de en himla massa skit. Speciellt mineraloljor vilket är hur negativt som helst. Mineraloljan är en restprodukt vid tillverkning av eldningsolja, diesel, bensin och gas. Alltså ett helt främmande ämne för oss, som våra kroppar inte vet vad de ska göra med. Man gör t.ex. asfalt av den här oljan och även om det låter bra med "olja" innehåller några fettsyror eller vitaminer. Inte heller nå den varken några fettsyror eller för oss essentiella eller välgörande mineraler. Det är ett helt "dött" material. Den lägger sig som en tunn hinna på huden och täpper till porerna upp till 40 –60 %. Huden sluter sig och stängs, därför hindras svettavsöndringen och hudens egen fettproduktion och fuktbalans rubbas. Det är därför du blir beroende av t.ex. cerat för att fetta in huden. Kan vara bra att känna till :)


PLUS dock för att dom inte testar på djur!

2013-02-03 @ 01:16:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0