Recept: Rebeccas kronärtskockssoppa

Ok gott folk! Här har ni receptet på min nya favoritsoppa, den är verkligen otroligt god. Åt den första gången i höstas när jag hälsade på min vän Rebecca i Göteborg. Och bäst av allt - den är superlätt att göra!

REBECCAS KRONÄRTSKOCKSSOPPA
Koka upp en burk med kronärtskockor plus spad tillsammans med lite vatten. Ha i en grönsaksbuljongstärning, en halv finhackad gul lök och en pressad vitlöksklyfta. Tillsätt lite vitt vin och grädde (jag använde Mildas matlagningsgrädde 4% men man kan ju använda en fetare för krämigare effekt). Låt koka ett tag under omrörning så att alla smaker kommer fram. Mixa soppan innan servering.

Servera gärna med en bit bröd, gärna vitlöksrostat.

Voilà!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0