Varför blir vi sjuka och får ont?

”Sjukdom är varken grymhet eller bestraffning utan ett korrektiv, ett verktyg,
som själen tillgriper för att få oss att uppmärksamma våra fel och brister.
Sjukdomens uppgift är att hindra oss från att göra ännu fler och större felsteg
och att föra oss tillbaka till sanningen och ljusets väg som vi aldrig borde ha lämnat.” - Dr. Edward Bach
 
Vad tror ni om det här?
 
Jag pratade om den här teorin med min vän Meeri igår. Hon har precis som jag bott en lång period i Centralamerika och vi lärde känna varandra för några år sen genom en gemensam vän. Vi tänker lika om mycket och har alltid en massa spännande saker att prata om.
 
Vi är båda övertygade om att den här teorin stämmer, och har egna erfarenheter av att det är så. Att jag till exempel drabbades av panikångest 2008 ser jag nu som min själs starkaste sätt att tala om för mig att jag hade saker som behövde bearbetas. Sen att det tog mig nästan 2,5 år att inse exakt VAD det var jag behövde bearbeta är en annan sak... Men jag är glad att jag insåg det tillslut! Det var början på en enorm läkningsprocess för mig.
 
Känslor vi inte vill kännas vid blir inte upplösta, utan lagras i kroppen. Därför är det så viktigt att vara sann mot sig själv och inte förneka sina känslor!
 
Läs mer om vad olika kroppsliga symtom tros bero på här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0